субота, 9 жовтня 2021 р.


             ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ХІМІЇ

    Ще наприкінці 50-х років академік О. Несмєянов висловив думку, яка й дотепер залишається надзвичайно актуальною: «Мені здається, що загальним недоліком нашої загальної й вищої освіти є прагнення дати учневі якомога більший обсяг знань без належної турботи про якість цих знань. Тим часом обсяг цих знань має нульову цінність . Головне значення і в житті, і в  науці має вміння застосовувати свої знання. Ми ж переважно дбаємо про обсяг знань, а не про вміння їх застосовувати. Будь-яку освіту — середню чи вищу — слід розглядати не як певний науко-накопичувач, що дає змогу збирати знання, а як тренування мозку».

На життя сучасного учня впливають нові інформаційні технології. Комп'ютерна грамотність та комунікативна освіченість школярів є компетенціями, що формуються тільки в умовах застосування інформаційно комунікаційних технологій і забезпечують успішний результат у широкому спектрі освітньої діяльності. 

 Досвід застосування комп'ютерних технологій на уроках хімії в школі стверджує, що для одержання високого навчального ефекту важливо їхнє систематичне використання на всіх етапах уроків: 

  • актуалізації опорних знань; 
  • мотивації навчальної діяльності; 
  • вивченні нового матеріалу; 
  • узагальненні та закріпленні знань; 
  • контролю засвоєння знань.
Для цього необхідний різноманітний асортимент педагогічних програмних засобів (ППЗ). Нові можливості використання ППЗ дозволяють значно поліпшити навчально-виховний процес. Хімія – природнича наука, вивчення її зв'язане з процесами, схованими від безпосереднього спостереження, і тому важко сприймаються дітьми. ППЗ дає можливість візуалізувати такі процеси, надаючи одночасно з цим можливість багаторазового повторення й просування в навчанні зі швидкістю, сприятливою для кожної дитини в досягненні розуміння того чи іншого навчального матеріалу. Педагогічні програмні засоби, які є частиною програмних засобів навчального призначення, забезпечують можливість використання сучасних методів роботи з інформацією, інтелектуалізацію навчальної діяльності. 

Використання педагогічних програмних засобів у навчанні хімії дає можливість: 

  1.  індивідуалізувати і диференціювати процес навчання за рахунок можливості вивчення з індивідуальною швидкістю засвоєння матеріалу; 
  2. здійснювати контроль зі зворотним зв'язком, з діагностикою помилок і оцінкою результатів навчальної діяльності; 
  3. здійснювати самоконтроль і самокорекцію знань;
  4. здійснювати тренування в процесі засвоєння навчального матеріалу; 
  5. візуалізувати навчальну інформацію за допомогою наочного представлення на екрані ЕОМ даного процесу, у тому числі схованого в реальному світі;
  6. проводити лабораторні роботи з допомогою імітації в комп'ютерній програмі;
  7. формувати культуру навчальної діяльності. 
Вдале використання інноваційних технологій у поєднанні з традиційними методами навчання підвищує інтерес учнів до вивчення хімії, зростає їх активність, посилює у них прагнення здобувати знання самостійно. На уроці створюється атмосфера співробітництва, розуміння й доброзичливості. 




Немає коментарів:

Дописати коментар

Ознайомлення із призначенням та структурою блога

ПРИВІТ !!! Вітаю на своїй сторінці Буду рада поділитись інформацією про застосування цифрових технологій у хімії. Приєднуйся! Хімічна компет...